Një shtëpi e madhe e Pompeit e mbuluar me afreske erotike e cila ka qenë e mbyllur për publikun për 20 vjet është rihapur pasi iu nënshtrua një rinovimi dramatik.
Shtëpia historike e Vettii-ve, e vendosur rreth 16 milje në jug të Napolit, Itali, mendohet se i përkiste dy burrave të çliruar nga skllavëria, Aulus Vettius Conviva dhe Aulus Vettius Restitutus, të cilët vazhduan të mbushnin pronën me art të lashtë pas duke e bërë pasurinë e tyre duke shitur verë.
Fillimisht e ndërtuar në shekullin e dytë para Krishtit, shtëpia – së bashku me pjesën më të madhe të Pompeit – u varros dhe u ruajt nga hiri nga shpërthimi i malit Vezuvius në 79 pas Krishtit. Ajo u gërmua midis 1894 dhe 1896.
I mbyllur për dy dekadat e fundit, një projekt i ri restaurimi u ndërmor në vitin 2016.
Ekspertë, duke përfshirë arkeologë, arkitektë, restaurues, inxhinierë, inxhinierë strukturorë dhe peizazhistë u regjistruan për të punuar në sitin kompleks arkitekturor.
Parku Arkeologjik i Pompeit njoftoi rihapjen e shtëpisë në një postim në Instagram këtë javë, duke thënë: “Shtëpia e Vettii-ve, shtëpia ikonë e Pompeit, po rihapet. Ajo është përfshirë gjithmonë në udhëzuesit për vendin e Trashëgimisë Botërore të UNESCO-s dhe librat. mbi artin antik si rezultat i afreskeve të tij të jashtëzakonshme dhe skulpturave që zbukuronin kopshtin e madh.
Udhëtimet turistike me biçikletë rreth Pompeit
“Përveç kallëpit të djathtë, drejt atriumit, është paraqitur figura e Priapusit, i cili, përveç pjesëtarit të tij të madh, duhej të tregonte begatinë dhe pasurinë e banorëve të shtëpisë. Figura peshon anëtarin e tij në një pjatë. peshoren, ndërsa një qese plot me monedha vepron si kundërpeshë”.
Parku tha se kishte edhe prova se në shtëpi ushtrohej prostitucion.
Një ‘histori e trazuar e restaurimit’
Disa aspekte të rinovimit rezultuan veçanërisht sfiduese, sipas një njoftimi për shtyp të lëshuar nga parku të martën.
Ai tha: “Veçanërisht e vështirë ishte heqja e shtresave të dyllit të aplikuara në afresket në të kaluarën me qëllimin për t’i mbrojtur ato dhe për t’i bërë ato të shkëlqejnë: një metodë restaurimi që ka rezultuar të jetë shumë e dëmshme dhe që gjithashtu ka errësuar shumë detaje të piktura të rafinuara, me paraqitje të arkitekturës fantastike dhe skenave mitologjike”.
Kompleks ishte gjithashtu restaurimi i kopshtit me kolonadë, me sistemin e tij të përpunuar të tubacioneve të ujit dhe shatërvanëve të vegjël.
Massimo Osanna, drejtori i përgjithshëm i muzeve kombëtare të Italisë, tha në deklaratën për shtyp se rihapja shënoi “fundin e një historie të gjatë dhe të trazuar të restaurimit”.