Një delegacion prej 12 titanësh të industrisë gjermane, duke përfshirë CEO të Volkswagen, Deutsche Bank, Siemens, Siemens dhe gjigantin e kimikateve BASF, i janë bashkuar Scholz-it për vizitën njëditore në Kinë. Ata do të takohen me kompanitë kineze me dyer të mbyllura.
Grupi hyri në Kinë pa marrë pjesë në karantinën e zakonshme shtatë-ditore të hoteleve. Imazhet treguan punonjës mjekësorë të veshur me hazmat duke përshëndetur avionin e tyre në Aeroportin Ndërkombëtar të Kryeqytetit të Pekinit për të testuar delegacionin zyrtar për Covid-19.
Gjatë takimit të së premtes në mëngjes mes dy liderëve, Xi i bëri thirrje Gjermanisë dhe Kinës që të punojnë së bashku në një situatë ndërkombëtare “komplekse dhe të paqëndrueshme” dhe tha se vizita do të “rrisë mirëkuptimin dhe besimin e ndërsjellë, do të thellojë bashkëpunimin pragmatik në fusha të ndryshme dhe do të planifikojë faza tjetër e marrëdhënieve kino-gjermane,” sipas një lexim nga transmetuesi shtetëror CCTV.
Vizita e Scholz e para nga një udhëheqës i G7 në Kinë në afërsisht tre vjet – vjen kur Gjermania shkon drejt recesionit dhe ka ndezur shqetësimet se interesat ekonomike të ekonomisë më të madhe të Evropës janë ende të lidhura shumë ngushtë me ato të Pekinit.
Që nga pushtimi i Ukrainës këtë vit, Gjermania është detyruar të heqë dorë nga varësia e saj e gjatë nga energjia ruse. Tani, disa në qeverinë e koalicionit të Scholz po bëhen nervozë për thellimin e lidhjeve të vendit me Kinën. Pekini ka deklaruar se miqësia e tij me Rusinë nuk ka ” kufij “, ndërsa marrëdhëniet e Kinës me Shtetet e Bashkuara janë duke u përkeqësuar.
Tensioni u theksua kohët e fundit nga një debat i ashpër mbi një ofertë të gjigantit shtetëror kinez të transportit Cosco për të blerë 35% të aksioneve në operatorin e një prej katër terminaleve në portin e Hamburgut. Nën presionin e disa anëtarëve të qeverisë, madhësia e investimit u kufizua në 24.9%.
Marrëveshja e mundshme ka ngritur shqetësime në Gjermani se lidhjet më të ngushta me Kinën do ta lënë infrastrukturën kritike të ekspozuar ndaj presionit politik nga Pekini dhe do të përfitojnë në mënyrë disproporcionale kompanitë kineze.
Por Gjermania vështirë se është në gjendje të lëkundë barkën me Pekinin, teksa ajo përballet me sfidën e ringjalljes së ekonomisë së saj në vështirësi. Konsumatorët dhe kompanitë e saj kanë mbajtur barrën e krizës energjetike të Evropës dhe një recesion i thellë po afrohet.
Nëse Bashkimi Evropian dhe Gjermania do të shkëputeshin nga Kina, kjo do të çonte në “humbje të mëdha të PBB-së” për ekonominë gjermane, tha Lisandra Flach, drejtore e Qendrës ifo për Ekonominë Ndërkombëtare, për CNN Business.
Instituti i Kielit për Ekonominë Botërore vlerëson se një reduktim i madh i tregtisë midis Bashkimit Evropian dhe Kinës do të shkurtonte 1% të PBB-së së Gjermanisë.
Gjermania duhet të forcojë tregjet e saj të eksportit pasi lidhjet me Rusinë, dikur furnizuesi kryesor i gazit natyror, vazhdojnë të shpërbëhen.
Kur bëhet fjalë për Kinën, Gjermania nuk do të dëshirojë “të humbasë edhe këtë treg, këtë partner ekonomik”, tha Rafal Ulatowski, një asistent profesor i shkencave politike dhe studimeve ndërkombëtare në Universitetin e Varshavës.
Një pikë e re kthese
Megjithatë, zhurma rreth marrëveshjes së portit të Hamburgut është një kujtesë e kompromiseve që Gjermania duhet të përballojë nëse dëshiron të mbajë lidhje të ngushta me një treg dhe furnizues kaq jetik eksporti.
Një zëdhënës i Hamburger Hafen und Logistik (HHLA), kompania që operon terminalin e portit, i tha CNN Business të enjten se ishte ende duke negociuar marrëveshjen me Cosco.
Flach, i Qendrës ifo për Ekonominë Ndërkombëtare, tha se marrëveshja kërkon shqyrtim sepse “nuk ka reciprocitet: Gjermania nuk mund të investojë në portet kineze, për shembull”.