Më 9 janar, një Airbus A320 katërvjeçar i operuar nga linja ajrore ruse S7 po fluturonte nga Bratsk, Siberi, për në Moskë kur hasi në një problem: sistemi i tij i tualetit kishte dëmtuar. Avioni u detyrua të bënte një ulje të paplanifikuar në qytetin e Kazanit.
Katër ditë më parë, një avion pasagjerësh i kompanisë ajrore Red Wings që fluturonte nga Kazan në Jekaterinburg u desh të kthehej në aeroportin e tij të nisjes pasi pajisjet e tij të uljes dështuan që të futeshin brenda gjatë fluturimit. Dy muaj më parë, një zyrtar i lartë transporti në rajonin e bregdetit të Paqësorit të Primorie i dërgoi një letër Ministrisë për Zhvillimin e Lindjes së Largët dhe Arktikut në Moskë, ku thuhej: “Ne kemi nevojë për avionë të rinj pasagjerësh, sepse avionët tanë aktualë nuk do të jenë në gjendje të fluturojnë më pas këtij viti”. Motorët Pratt & Whitney të aeroplanit të prodhuar në Kanada nuk mund të riparoheshin për shkak të sanksioneve perëndimore.
Sipas mediave ruse, të paktën shtatë raste që përfshijnë ndërprerje, vonesë ose anulim fluturimi janë raportuar nga linjat ajrore ruse që nga fillimi i vitit 2023. Disa i atribuohen gabimit njerëzor, ndërsa shumica kishin të bënin me probleme mekanike. Pothuajse një vit pasi Rusia pushtoi Ukrainën shkurtin e kaluar, duke e kthyer një konflikt të zjarrtë rajonal në luftën më të madhe në tokën evropiane që nga Lufta e Dytë Botërore, po shfaqen të çara në industrinë ruse të aviacionit.
Të paktën nëntë linja ajrore ruse ndaluan fluturimet në vitin 2022, sipas gazetës Kommersant – katër prej tyre pasi rregullatori kombëtar i aviacionit, Rosaviatsiya, tërhoqi certifikatat e tyre të vlefshmërisë ajrore.
Ekspertët thanë se linjat ajrore ruse prej muajsh janë kthyer në “kanibalizëm” për të mirëmbajtur dhe kryer mirëmbajtjen e flotës së tyre, të cilat variojnë nga motorët e vegjël kanadezë DHC-6 të përdorura nga transportuesi rajonal i Lindjes së Largët Aurora, deri te kompania kryesore kombëtare, Aeroflot, e cila fluturon Boeings dhe Aerobusët, si dhe Tupolevs dhe Irkuts të prodhuar nga Rusia.
Në nëntor, kanali Telegram Baza raportoi se Aeroflot kishte kanibalizuar 25 avionë për pjesë, dhe 18 avionë të tjerë ishin nën mirëmbajtje dhe në pritje të riparimeve.
“‘Kanibalizmi’ është përdorur me të vërtetë për një kohë të gjatë, por si një praktikë e detyruar dhe jo në shkallë të gjerë. Dhe në situatën tonë, ai bëhet e vetmja mënyrë për të zëvendësuar disi pjesët që mungojnë…Dizavantazhi i dukshëm i kësaj praktike është se kanibalizmi çon në një reduktim të flotës së avionëve. Askush nuk mund ta mohojë se e zgjidh problemin e mungesës së pjesëve rezervë vetëm për një kohë”, tha për Radion Evropa e Lirë, Andrei Patrakov, themeluesi i kompanisë së sigurisë së fluturimit RunAvia.
Sipas gazetës së biznesit Vedomosti, 80 për qind e flotës së përgjithshme të linjës ajrore, e cila përfshin më shumë se 20 avionë të prodhimit perëndimor dhe rus, ishte jashtë shërbimit në nëntor për shkak të problemeve të mirëmbajtjes dhe “kanibalizmit”.
Në korrik, Rusia nënshkroi një memorandum mirëkuptimi për blerjen e pjesëve rezervë të avionëve nga Irani, i cili është përballur me sanksione perëndimore për vite me radhë./REL