Shtetet e Bashkuara të Amerikës kanë forcuar masat ndaj kundër korrupsionit. Ambasada Amerikane në Tiranë, ka njoftuar se Sekretarja e Thesarit e Shteteve të Bashkuara, Janet L. Yellen ka shpallur një rregull të ri mbi raportimin e pronësisë përfituese sipas Ligjit të Transparencës së Koorporatave.
Lidhur me këtë rregull të ri, ka ardhur një reagim edhe nga Ambasadorja e SHBA në Tiranë, Yuri Kim e cila thekson se do të çojë akoma më përpara punën për të luftuar korrupsionin në SHBA dhe në botë.
“Ky rregull do të çojë akoma më përpara punën për të luftuar korrupsionin dhe efektet e tij gërryese mbi demokracinë dhe sundimin e ligjit si në vend ashtu edhe në mbarë botën”, shkruan Ambasadorja e Shteteve të Bashkuara Yuri Kim.
Deklarata e plotë të Sekretares së Thesarit Yellen mbi rregullin e ri bazuar në Ligjin e Transparencës së Koorporatave:
Sot, Rrjeti për Zbatimin e Krimeve Financiare (FinCEN) nxori një rregull përfundimtar që zbaton Aktin dypartiak të Transparencës së Korporatave, për dispozitat e raportimit të informacioneve mbi pronarët përfituese (CTA).
Rregulli do të rrisë aftësinë e FinCEN dhe agjencive të tjera për të mbrojtur sigurinë kombëtare të SHBA dhe sistemin financiar të SHBA nga përdorimi i paligjshëm dhe për të ofruar informacione thelbësor për sigurinë kombëtare, inteligjencën dhe agjencitë e zbatimit të ligjit; zyrtarë shtetërorë, lokalë dhe fisnorë; dhe institucionet financiare për të ndihmuar në parandalimin e trafikantëve të drogës, mashtruesve, aktorëve të korruptuar si oligarkët dhe kriminelët nga pastrimi ose fshehja e parave dhe aseteve të tjera në Shtetet e Bashkuara.
Aktorët e paligjshëm shpesh përdorin strukturat e korporatave për të errësuar identitetin e tyre dhe për të pastruar përfitimet e tyre të paligjshme në Shtetet e Bashkuara. Akte të tilla jo vetëm që minojnë sigurinë kombëtare të SHBA-së, ato kërcënojnë gjithashtu prosperitetin ekonomik të SHBA-së: kompanitë guaska dhe ato ballore mund të mbrojnë identitetin e pronarëve përfitues dhe të lejojnë kriminelët të hyjnë dhe të bëjnë transaksione në mënyrë të paligjshme në ekonominë e SHBA-së, ndërkohë që vënë në disavantazh bizneset e vogla amerikane që po luajnë nga rregullat. Ky rregull do të forcojë integritetin e sistemit financiar të SHBA-së, duke e bërë më të vështirë për aktorët e paligjshëm përdorimin e kompanive guaskë për të pastruar paratë e tyre ose për të fshehur asetet.
Ngjarjet e fundit gjeopolitike kanë përforcuar bindjen se abuzimi nga entitetet e korporatave, duke përfshirë kompanitë guaskë ose frontale, nga aktorë të paligjshëm dhe zyrtarë të korruptuar, paraqet një kërcënim të drejtpërdrejtë për sigurinë kombëtare të SHBA-së dhe për sistemet financiare të SHBA-së dhe ndërkombëtare. Për shembull, pushtimi i paligjshëm i Rusisë në Ukrainë në shkurt 2022 nënvizoi më tej se elitat ruse, ndërmarrjet shtetërore dhe krimi i organizuar, si dhe përfaqësuesit e qeverisë ruse kanë tentuar të përdorin kompani amerikane dhe jo-amerikane për t’iu shmangur sanksioneve të vendosura ndaj Rusisë. Ky rregull do të rrisë sigurinë kombëtare të SHBA-së duke e bërë më të vështirë për kriminelët të shfrytëzojnë strukturat e errëta ligjore për të pastruar para, nga trafikim njerëzor dhe droga, për të kryer mashtrime të rënda tatimore dhe krime të tjera që dëmtojnë taksapaguesit amerikanë.
Në të njëjtën kohë, rregulli synon të minimizojë barrën për bizneset e vogla dhe kompanitë e tjera raportuese. Miliona biznese krijohen në Shtetet e Bashkuara çdo vit. Këto biznese luajnë një rol thelbësor dhe të rëndësishëm ekonomik. Në veçanti, bizneset e vogla janë një shtyllë e ekonomisë amerikane, duke zënë një pjesë të madhe të aktivitetit ekonomik të SHBA-së dhe duke nxitur inovacionin dhe konkurrencën e SHBA-së. Bizneset e vogla amerikane gjenerojnë gjithashtu miliona vende pune dhe në vitin 2021, krijuan vende pune me shkallën më të lartë të regjistruar. Parashikohet që do t’u kushtojë kompanive raportuese me struktura të thjeshta menaxheriale dhe pronësie – të cilat FinCEN pret të jenë shumica e kompanive raportuese – afërsisht 85 dollarë secila për të përgatitur dhe dorëzuar një raport fillestar BOI. Në krahasim, tarifa e formimit të shtetit për krijimin e një kompanie me përgjegjësi të kufizuar (LLC) mund të kushtojë midis 40 dhe 500 dollarë, në varësi të shtetit.
Përtej përfitimeve të drejtpërdrejta për zbatimin e ligjit dhe përdoruesit e tjerë të autorizuar, mbledhja e BOI do të ndihmojë për të hedhur dritë mbi kriminelët që shmangin taksat, fshehin pasurinë e tyre të paligjshme dhe mashtrojnë punonjësit dhe klientët dhe dëmtojnë bizneset e ndershme amerikane nëpërmjet keqpërdorimit të kompanive guaskë.
Rregulli përshkruan se kush duhet të paraqesë një raport BOI, çfarë informacioni duhet të raportohet dhe kur duhet të raportohet. Në mënyrë të veçantë, rregulli kërkon që kompanitë raportuese të paraqesin raporte pranë FinCEN që identifikojnë dy kategori individësh: (1) pronarët përfitues të njësisë ekonomike; dhe (2) aplikantët e shoqërisë së subjektit.
Rregulli përfundimtar pasqyron shqyrtimin e kujdesshëm të FinCEN për komentet e detajuara publike të marra në përgjigje të Njoftimit të tij të 8 dhjetorit 2021 për Propozimin e Rregullores për të njëjtën temë, dhe konsultime të gjera ndërinstitucionale. FinCEN mori komente nga një gamë e gjerë individësh dhe organizatash, duke përfshirë anëtarë të Kongresit, zyrtarë qeveritarë, grupe që përfaqësojnë interesat e biznesit të vogël, grupet e avokimit të transparencës së korporatave, industria financiare dhe shoqatat tregtare që përfaqësojnë anëtarët e saj, përfaqësues të zbatimit të ligjit dhe grupe të tjera të interesuara dhe individët.
Duke balancuar përfitimet dhe barrën, elementët kryesorë të rregullit të raportimit të BOI janë si më poshtë:
Kompanitë Raportuese
Rregulli identifikon dy lloje të shoqërive raportuese: vendase dhe të huaja. Një kompani vendase raportuese është një korporatë, shoqëri me përgjegjësi të kufizuar (LLC) ose çdo ent i krijuar nga depozitimi i një dokumenti me një sekretar shteti ose ndonjë zyrë të ngjashme sipas ligjit të një shteti ose fisi indian. Një kompani e huaj raportuese është një korporatë, LLC ose entitet tjetër i formuar sipas ligjit të një vendi të huaj që është i regjistruar për të bërë biznes në çdo juridiksion shtetëror ose fisnor duke depozituar një dokument me një sekretar shteti ose në ndonjë zyrë të ngjashme. Sipas rregullit, dhe në përputhje me CTA, njëzet e tre lloje të subjekteve janë të përjashtuara nga përcaktimi i kompanive raportues.
FinCEN pret që këto përkufizime të nënkuptojnë që kompanitë raportuese do të përfshijnë (në varësi të zbatueshmerisë së përjashtimeve specifike) partneritete me përgjegjësi të kufizuar, partneritete me përgjegjësi të kufizuara, truste të biznesit dhe shumicën e partneriteteve të kufizuara, përveç korporatave dhe SH.PK-ve, sepse entitete të tilla krijohen përgjithësisht me një dosje në një sekretar shteti ose zyrë të ngjashme.
Llojet e tjera të personave juridikë, përfshirë disa truste, përjashtohen nga përkufizimet në masën që ato nuk krijohen nga depozitimi i një dokumenti në një sekretar shteti ose zyrë të ngjashme. FinCEN pranon se në shumë shtete krijimi i shumicës së trusteve zakonisht nuk përfshin paraqitjen e një dokumenti të tillë formimi.
Pronarët përfitues
Sipas rregullit, një pronar përfitues përfshin çdo individ i cili, drejtpërdrejt ose tërthorazi, (1) ushtron kontroll të konsiderueshëm mbi një kompani raportuese, (2) zotëron ose kontrollon të paktën 25 përqind të interesave të pronësisë së një kompanie raportuese. Rregulli përcakton termat “kontroll thelbësor” dhe “interes pronësie”. Në përputhje me CTA, rregulli përjashton pesë lloje individësh nga përkufizimi i “pronarit përfitues”.
Në përcaktimin e kontureve se kush ka kontroll thelbësor, rregulli përcakton një sërë aktivitetesh që mund të përbëjnë kontroll thelbësor të një kompanie raportuese. Kjo listë kap këdo që është në gjendje të marrë vendime të rëndësishme në emër të njësisë ekonomike. Qasja e FinCEN është krijuar për të mbyllur zbrazëtirat që lejojnë strukturimin e korporatës që fsheh pronarët ose vendimmarrësit. Kjo është thelbësore për demaskimin e kompanive anonime të guaskës.
Rregulli ofron standarde dhe mekanizma për të përcaktuar nëse një individ zotëron ose kontrollon 25 për qind të interesave të pronësisë së një kompanie raportuese. Ndër të tjera, këto standarde dhe mekanizma trajtojnë se si një kompani raportuese duhet të trajtojë një situatë në të cilën interesat e pronësisë mbahen në mirëbesim.
Këto përkufizime janë hartuar për të marrë parasysh strukturat e ndryshme të pronësisë ose kontrollit që kompanitë raportuese mund të adoptojnë. Megjithatë, për kompanitë raportuese që kanë struktura të thjeshta organizative duhet të jetë një proces i drejtpërdrejtë për të identifikuar dhe raportuar pronarët e tyre përfitues. FinCEN pret që shumica e kompanive raportuese të kenë struktura të thjeshta pronësie.
Aplikantët e Kompanisë
Rregulli përcakton që aplikant për një kompani të jetë vetëm dy persona:
individi që depoziton drejtpërdrejt dokumentin që krijon njësinë ekonomike, ose në rastin e një kompanie të huaj raportuese, dokumentin që regjistron fillimisht njësinë ekonomike për të bërë biznes në Shtetet e Bashkuara.
individi i cili është përgjegjës kryesor për drejtimin ose kontrollin e depozitimit të dokumentit përkatës nga një tjetër.
Rregulli, megjithatë, nuk kërkon që kompanitë raportuese ekzistuese ose të regjistruara në kohën e hyrjes në fuqi të rregullit të identifikojnë dhe raportojnë për aplikantët e kompanive të tyre. Përveç kësaj, kompanitë raportuese të formuara ose të regjistruara pas datës efektive të rregullit gjithashtu nuk kanë nevojë të përditësojnë informacionin e aplikantit të kompanisë.
Raportet e Informacionit të Pronarëve Përfituese
Kur dorëzon raportet e BOI në FinCEN, rregulli kërkon që një kompani raportuese të identifikojë veten dhe të raportojë katër pjesë informacioni për secilin prej pronarëve të saj përfitues: emrin, datëlindjen, adresën dhe një numër unik identifikimi dhe juridiksionin e lëshimit nga një dokument identifikimi i pranueshëm (dhe imazhi i një dokumenti të tillë). Për më tepër, rregulli kërkon që kompanitë raportuese të krijuara pas 1 janarit 2024, të ofrojnë katër pjesët e informacionit dhe imazhin e dokumentit për aplikantët e kompanisë.
Nëse një individ i jep katër informacionet e tij drejtpërdrejt FinCEN-it, individi mund të marrë një “identifikues FinCEN”, i cili më pas mund t’i ofrohet FinCEN në një raport BOI në vend të informacionit të kërkuar për individin.
Koha
Data e hyrjes në fuqi e rregullit është 1 janari 2024.
Kompanitë raportuese të krijuara ose të regjistruara përpara 1 janarit 2024 do të kenë një vit (deri në 1 janar 2025) për të paraqitur raportet e tyre fillestare, ndërsa kompanitë raportuese të krijuara ose të regjistruara pas 1 janarit 2024, do të kenë 30 ditë pas marrjes së njoftimit për krijimin e tyre ose regjistrimin për të paraqitur raportet e tyre fillestare.
Kompanitë raportuese kanë 30 ditë për të raportuar ndryshimet në informacionin në raportet e tyre të paraqitura më parë dhe duhet të korrigjojnë informacionin e pasaktë në raportet e paraqitura më parë brenda 30 ditëve nga momenti kur kompania raportuese merr dijeni ose ka arsye të dijë për pasaktësinë e informacionit në raportet e mëparshme.
Hapat e ardhshëm
Rregulli i raportimit të BOI është një nga tre rregulloret e planifikuara për të zbatuar CTA. FinCEN do të angazhohet në krijimin e rregullave shtesë për (1) të vendosë rregulla se kush mund të hyjë në BOI, për çfarë qëllimesh dhe çfarë masash mbrojtëse do të kërkohen për të siguruar që informacioni të jetë i siguruar dhe i mbrojtur; dhe (2) të rishikojë rregullin e kujdesit të duhur ndaj klientit të FinCEN pas shpalljes së rregullit përfundimtar të raportimit të BOI.
Përveç kësaj, FinCEN vazhdon të zhvillojë infrastrukturën për të administruar këto kërkesa në përputhje me kërkesat strikte të sigurisë dhe konfidencialitetit të CTA, duke përfshirë sistemin e teknologjisë së informacionit që do të përdoret për të ruajtur informacionin e pronësisë përfituese: Sistemi i Sigurisë së Pronësisë Përfituese (BOSS).
Në përputhje me detyrimet e tij sipas Aktit të Reduktimit të Dokumenteve, FinCEN do të publikojë në Regjistrin Federal për koment publik formularët e raportimit që personat do të përdorin për të përmbushur detyrimet e tyre sipas rregullit të raportimit të BOI. FinCEN do t’i publikojë këto formularë shumë përpara datës së hyrjes në fuqi të rregullit të raportimit të BOI.
FinCEN do të zhvillojë dokumente përputhshmërie dhe udhëzuese për të ndihmuar kompanitë raportuese në respektimin e këtij rregulli. Disa nga këto materiale do t’u drejtohen drejtpërdrejt kompanive raportuese dhe do të vihen në dispozicion të tyre. FinCEN do të lëshojë një Udhëzues të Pajtueshmërisë për Entet e Vogla, në përputhje me seksionin 212 të Aktit të Drejtësisë së Zbatimit Rregullator të Biznesit të Vogël të vitit 1996, në mënyrë që të informojë subjektet e vogla për përgjegjësitë e tyre sipas rregullit. Materialet e tjera do t’u drejtohen një gamë të gjerë palësh të interesuara që ka të ngjarë të marrin pyetje në lidhje me rregullin, si sekretarët e shtetit dhe zyra të ngjashme. FinCEN synon gjithashtu të kryejë kontakt të gjerë me të gjitha palët e interesuara, duke përfshirë shoqatat e industrisë, si dhe sekretarët e shtetit dhe zyra të ngjashme për të siguruar zbatimin efektiv të rregullit.