Një ekip hakerash izraelitë që pretendojnë se kanë manipuluar më shumë se 30 zgjedhje në mbarë botën duke përdorur hakerime, sabotazhe dhe dezinformata të automatizuara në mediat sociale. Ekipi drejtohet nga Tal Hanan, një ish-operativ i forcave speciale izraelite 50-vjeçar, i cili tani punon privatisht duke përdorur pseudonimin “Jorge” dhe duket se ka punuar nën radar për zgjedhjet në vende të ndryshme për më shumë se dy dekada. Ai po demaskohet nga një konsorcium ndërkombëtar gazetarësh.
Hanan dhe njësia e tij, e cila përdor emrin e koduar “Ekipi Jorge”, janë ekspozuar nga pamjet e fshehta dhe dokumentet e zbuluara në Guardian. Hanan nuk iu përgjigj pyetjeve të hollësishme në lidhje me aktivitetet dhe metodat e ekipit Jorge, por tha: Unë mohoj çdo akuzë.
Hetimi zbulon detaje të jashtëzakonshme rreth mënyrës sesi dezinformimi po përdoret nga Team Jorge, i cili drejton një shërbim privat që ofron ndërhyrje të fshehtë në zgjedhje pa lënë gjurmë. Grupi gjithashtu punon për klientët e korporatave. Hanan u tha gazetarëve të infiltruar se shërbimet e tij, të cilat të tjerët i përshkruajnë si “operacione të zeza”, ishin në dispozicion të agjencive të inteligjencës, fushatave politike dhe kompanive private që donin të manipulonin fshehurazi opinionin publik. Ai tha se ato ishin përdorur në të gjithë Afrikën, Amerikën Jugore dhe Qendrore, SHBA dhe Evropë.
Një nga shërbimet kryesore të Team Jorge është një paketë e sofistikuar softuerësh, Advanced Impact Media Solutions ose Synimet. Ai kontrollon një ushtri të madhe me mijëra profile të rreme të mediave sociale në Twitter, LinkedIn, Facebook, Telegram, Gmail, Instagram dhe YouTube. Disa avatarë madje kanë llogari në Amazon me karta krediti, kuleta bitcoin dhe llogari edhe në Airbnb. Konsorciumi i gazetarëve që hetoi Skuadrën Jorge përfshin reporterë nga 30 media, edhe nga Le Monde, Der Spiegel dhe El País. Projekti, pjesë e një hetimi më të gjerë në industrinë e dezinformimit, është koordinuar nga Forbidden Stories, një organizatë jofitimprurëse franceze, misioni i së cilës është të ndjekë punën e gazetarëve të vrarë, të kërcënuar ose të burgosur.
Pamjet e fshehta u filmuan nga tre reporterë, të cilët iu afruan ekipit Jorge duke u paraqitur si klientë potencialë.
Në më shumë se gjashtë orë takime të regjistruara në fshehtësi, Hanan dhe ekipi i tij folën sesi mund të mblidhnin inteligjencë mbi rivalët, duke përfshirë përdorimin e teknikave të hakerimit për të hyrë në llogaritë e Gmail dhe Telegram. Ata mburreshin për mbjelljen e materialit në media legjitime, të cilat më pas përforcoheshin nga softueri i menaxhimit “Aims”. Pjesa më e madhe e strategjisë së tyre dukej se sillej rreth ndërprerjes ose sabotimit të fushatave rivale: ekipi madje pretendoi se kishte dërguar edhe një lodër seksi të dorëzuar përmes Amazon në shtëpinë e një politikani, me qëllim që t’i jepte gruas së tij përshtypjen se ai kishte një lidhje jashtëmartesore.
Metodat dhe teknikat e përshkruara nga Ekipi Jorge ngrenë sfida të reja për platformat e mëdha të teknologjisë, të cilat për vite me radhë kanë luftuar për të parandaluar aktorët e këqij që përhapin gënjeshtra ose shkelin sigurinë në platformat e tyre. Dëshmitë e një tregu privat global të dezinformatave që synojnë zgjedhjet do të bjerë këmbanat e alarmit për demokracitë në mbarë botën.
Zbulimet e Ekipit Jorge mund të shkaktojnë siklet për Izraelin, vend, i cili është vënë nën presionin diplomatik në rritje vitet e fundit për eksportin e tij të armëve kibernetike që minon demokracinë dhe të drejtat e njeriut. Hanan ka drejtuar disa nga operacionet e tij të dezinformimit përmes një kompanie izraelite, Demoman International, e cila është e regjistruar në një faqe interneti të drejtuar nga Ministria izraelite e Mbrojtjes për të promovuar eksportet. Ministria e Mbrojtjes izraelite nuk iu përgjigj kërkesave për koment nga the Guardian.
Duke pasur parasysh ekspertizën e tyre në mashtrime, ndoshta është befasuese që Hanan dhe kolegët e tij i lejuan vetes të ekspozoheshin nga gazetarët. Gazetarët që përdorin metoda konvencionale kanë luftuar për të hedhur dritë mbi industrinë e dezinformimit, e cila është në përpjekje për të shmangur zbulimin. Takimet e filmuara në fshehtësi, të cilat u zhvilluan midis korrikut dhe dhjetorit 2022. Tre gazetarë – nga Radio France, Haaretz dhe TheMarker – iu afruan ekipit Jorge duke pretenduar se ishin konsulentë që punonin në emër të një vendi politikisht të paqëndrueshëm afrikan që kërkonte ndihmë për shtyrjen e zgjedhjeve.
Takimet me Hanan dhe kolegët e tij u zhvilluan përmes video-telefonatave dhe një takimi personal në bazën e Team Jorge, u bë në një zyrë pa adresë në një park industrial në Modi’in, 20 milje jashtë Tel Avivit. Hanan e përshkroi ekipin e tij si “të diplomuar në agjencitë qeveritare”, me ekspertizë në financë, media sociale dhe fushata elekturale, por edhe në “luftra psikologjike”, që vepronte nga 6 zyra në mbarë botën. 4 nga kolegët e Hananit morën pjesë në mbledhje, duke përfshirë vëllain e tij, Zohar Hanan, i cili u prezantua si shefi ekzekutiv i grupit.
Në paraqitjen e tij fillestare për klientët e mundshëm, Hanan pohoi: Tani jemi të përfshirë në disa zgjedhje në Afrikë … Ne kemi një ekip në Greqi dhe një ekip në [Emirate]… Ne kemi përfunduar 33 fushata në nivel presidencial, 27 prej të cilave ishin të suksesshme.”
Më vonë, ai tha se ishte i përfshirë në dy “projekte të mëdha” në SHBA, por pretendoi se nuk angazhohej drejtpërdrejt në politikën amerikane. Nuk ishte e mundur të verifikoheshin të gjitha pretendimet e Team Jorge në takimet e fshehta pasi ekziston mundësia që Hanan mund t’i kishte zbukuruar për të siguruar një marrëveshje fitimprurëse me klientët e mundshëm. Për shembull, duket se Hanan mund të ketë rritur tarifat kur diskuton koston e shërbimeve të tij.
Ekipi Jorge u tha gazetarëve se do të pranonin pagesa në një sërë monedhash, duke përfshirë kriptovalutat si bitcoin ose dhe paratë. Ai tha se do të kërkonte nga 6 deri në 15 milionë euro për ndërhyrje në zgjedhje. Megjithatë, emailet e rrjedhura në Guardian tregojnë se Hanan ka tarifa më modeste. Në vitin 2015 ai kërkoi 160,000 dollarë nga kompania konsulente britanike, Cambridge Analytica për përfshirje në një fushatë tetë-javore në një vend të Amerikës Latine.
Në vitin 2017, Hanan u nis përsëri për të punuar për Cambridge Analytica, këtë herë në Kenia, por u refuzua nga konsulenca, me pretendimin se çmimi 400,000-600,000 dollarë në muaj ishte më shumë sesa ishin gati të paguanin klientët e saj. Nuk ka asnjë provë që secila prej atyre fushatave ka vazhduar. Sidoqoftë, dokumente të tjera të zbuluara zbulojnë se kur Ekipi Jorge punoi fshehurazi në garën presidenciale të Nigerisë në 2015, e bëri këtë së bashku me Cambridge Analytica.
Alexander Nix, i cili ishte shefi ekzekutiv i Cambridge Analytica, nuk pranoi të komentonte në detaje, por shtoi: Bashkëpunimi juaj i supozuar është i diskutueshëm. Ekipi Jorge i dërgoi gjithashtu konsulencës politike të Nix-it një video që tregonte përsëritje të softuerit të dezinformimit të mediave sociale që tani e tregton si Aims. Hanan tha në një email se mjeti, i cili u mundësoi përdoruesve të krijonin deri në 5,000 llogari për të dhënë “mesazhe masive” dhe “propagandë”, ishte përdorur në 17 palë zgjedhje.
Softueri i menaxhimit të robotëve të Team Jorge duket se është rritur ndjeshëm deri në vitin 2022. Ai tha se kontrollonte një ushtri shumëkombëshe prej më shumë se 30,000 avatarësh. Duke demonstruar ndërfaqen Aims, Hanan lëvizi nëpër dhjetëra avatarë dhe tregoi se si profilet e rreme mund të krijoheshin në një çast, duke përdorur skedat për të zgjedhur kombësinë dhe gjininë dhe më pas duke përputhur fotografitë e profilit me emrat.
“Kjo është spanjolle, ruse, shihni aziatikë, myslimanë. ,” u tha ai gazetarëve, përpara se të vendosej për një imazh të një gruaje të bardhë.
“Sophia Wilde, më pëlqen emri. Britanike. Tashmë ajo ka email, datëlindje, gjithçka.”
Hanan ishte i turpëruar kur e pyetën se nga i gjente fotot për avatarët e tij. Megjithatë, Guardian dhe partnerët e saj kanë zbuluar disa raste në të cilat imazhet janë mbledhur nga llogaritë e mediave sociale të njerëzve të vërtetë. Fotografia e “Sophia Wilde”, për shembull, duket se është vjedhur nga një llogari ruse dhe i përket një gruaje që jeton në Leeds. The Guardian dhe partnerët e saj raportues gjurmuan aktivitetin e robotëve të lidhur me Aims. Ai ishte pas fushatave të rreme të mediave sociale në rreth 20 vende, duke përfshirë Anglinë, SHBA, Kanada, Gjermani, Zvicër, Meksikë, Senegal, Indi dhe Emiratet e Bashkuara Arabe.
Këtë javë, Meta, pronari i Facebook, largoi robotët e lidhur me Aims në platformën e saj pasi gazetarët ndanë me kompaninë një mostër të llogarive të rreme.
“Ky aktivitet i fundit është një përpjekje e disa prej të njëjtëve individë për t’u kthyer dhe ne i larguam ata për shkelje të politikave tona,” tha zëdhënësi.
Përveç Aims, Hanan u tegoi gazetarëve për “makinën e tij të blogerëve” – një sistem i automatizuar për krijimin e faqeve të internetit që profilet e mediave sociale të kontrolluara nga Aims mund t’i përdorin më pas për të përhapur lajme të rreme në të gjithë internetin.
“Pasi keni krijuar kredibilitet, çfarë bëni? Atëherë mund të manipuloni,”- tha ai.
“Unë do t’ju tregoj se sa i sigurt është Telegram”
Jo më pak alarmante ishin demonstrimet e Hanan-it të aftësive të hakerimit, në të cilat ai u tregoi gazetarëve se si mund të depërtonte në llogaritë e Telegram dhe Gmail. Në një rast, ai nxori në ekran llogarinë Gmail të një njeriu të përshkruar si “asistent i një djali të rëndësishëm” në zgjedhjet e përgjithshme në Kenia, të cilat ishin disa ditë larg.
“Sot, nëse dikush ka një Gmail, do të thotë se ka shumë më tepër sesa thjesht email,”-tha Hanan ndërsa klikonte nëpër emailet e objektivit, dosjet draft, kontaktet dhe disqet. Më pas ai tregoi se si pretendonte se ishte në gjendje të hynte në llogaritë në Telegram, një aplikacion i koduar mesazhesh.
Një nga llogaritë e Telegramit që ai pretendoi se depërtoi i përkiste një personi në Indonezi, ndërsa dy të tjerat dukej se i përkisnin kenianëve të përfshirë në zgjedhjet e përgjithshme, dhe kandidatit të atëhershëm William Ruto, i cili fitoi presidencën.
“E di që në disa vende besojnë se Telegrami është i sigurt. Unë do t’ju tregoj se sa i sigurt është,”-tha ai, përpara se të shfaqte një ekran në të cilin dukej duke lëvizur nëpër kontaktet e Telegramit të një strategu kenian që punonte për Ruto në atë kohë.
Hanan më pas tregoi se si qasja në Telegram mund të manipulohej për të mbjellë ligësi.
Duke shtypur fjalët “përshëndetje si je e dashur”, Hanan duket se i dërgoi një mesazh nga llogaria e strategut kenian tek një prej kontakteve të tyre.
“Unë nuk jam thjesht duke parë,”-u mburr Hanan, përpara se të shpjegonte se si manipulimi i aplikacionit mund të përdorej për të krijuar kaos në fushatën zgjedhore.
“Një nga gjërat më të rëndësishme është të vendosësh shkopinj tek njerëzëzit e duhur, e kuptoni?,” tha ai.
“Mund t’i shkruaj atij se çfarë mendoj për gruan e tij, ose çfarë mendoj për fjalimin e tij të fundit, ose mund t’i them që i kam premtuar të jetë shefi im i ardhshëm i stafit, në rregull?”
Hanan më pas tregoi se si – pasi mesazhi ishte lexuar – ai mund ta “fshinte” atë për të humbur gjurmët e tij. Por kur Hanan e përsëriti atë truk, duke hakuar në llogarinë Telegram të këshilltarit të dytë të ngushtë të Rutos, ai bëri një gabim.
Pasi dërgoi një mesazh të padëmshëm Telegram që përbëhet vetëm nga numri “11” në një nga kontaktet e viktimës së hakerimit, ai nuk arriti ta fshinte siç duhet.
Një reporter në konsorcium më vonë ishte në gjendje të gjurmonte marrësin e atij mesazhi dhe iu dha leja për të kontrolluar telefonin e personit. Mesazhi “11” ishte ende në llogarinë e tyre në Telegram, duke ofruar dëshmi se infiltrimi i Team Jorge në llogari ishte i vërtetë.
Hanan u tha gazetarëve të infiltruar se disa nga metodat e tij të hakerimit shfrytëzonin dobësitë në sistemin global të telekomunikacionit të sinjalizimit, SS7, i cili për dekada është konsideruar nga ekspertët si një pikë e dobët në rrjetin e telekomit.
Google, i cili drejton shërbimin Gmail, nuk pranoi të komentojë rastin. Telegram tha se “problemi i dobësive SS7” ishte i njohur gjerësisht dhe nuk ishte unik për Telegram.
Kompania shtoi: Llogaritë në çdo rrjet masivisht të popullarizuar të mediave sociale ose aplikacion mesazhesh mund të jenë të cenueshme ndaj hakerimit ose imitimit, përveç nëse përdoruesit ndjekin rekomandimet e sigurisë dhe marrin masat e duhura për t’i mbajtur llogaritë e tyre të sigurta. Hanan nuk iu përgjigj kërkesave të hollësishme për koment, duke pretenduar se ai kishte nevojë për “miratim” nga një autoritet i paspecifikuar. Megjithatë, ai shtoi:“Për të qenë i qartë, unë mohoj çdo akuzë!.
Zohar Hanan, vëllai i tij dhe partneri i biznesit, shtoi: Kam punuar gjithë jetën sipas ligjit!