Sindroma e manipulimit të marrëdhënieve

Figura e manipuluesit relacional (i cili mund të jetë mashkull apo femër pa dallim) pas të cilit shpesh fshihen patologji serioze psikiatrike të padiagnostikuara, nga narcisizmi malinj deri te psikopatia, është e përhapur në shoqërinë tonë. Një subjekt që është i vështirë për t’u identifikuar për shkak të kameleonit që karakterizon mënyrën e tij të të vepruarit, ai synon nënshtrimin dhe asgjësimin psikologjik të viktimave, gra apo burra, të cilët i zgjedh me kujdes për t’i nxitur, nëpërmjet përdorimit të gënjeshtrës, nënshtrimit dhe mashtrimit deri në pranim.

Joshëse dhe plot vëmendje në fazën fillestare të marrëdhënies, manipuluesit e marrëdhënieve veshin maska të ndryshme për të tërhequr në rrjetin e tyre gjahun, duke vendosur të shqetësojnë dhe krijojnë varësi përmes përdorimit të levave emocionale të fajit dhe frikës.

Ata rrallë u përgjigjen stereotipeve të zakonshme të imagjinatës kolektive që duan që dhunuesi të jetë injorant, i shëmtuar, i vrazhdë dhe vulgar. Manipuluesit e marrëdhënieve janë jashtëzakonisht të poshtër dhe shpesh fshihen pas njerëzve me pamje të bukur, të kulturuar, të arsimuar, të sjellshëm dhe madje edhe të klasave të larta shoqërore.

Pasi kanë joshur dhe kapur gjahun, duke fituar varësinë emocionale ndaj tij, manipuluesit e marrëdhënieve zbulojnë natyrën e tyre të vërtetë duke i lënë vendin keqtrajtimit dhe poshtërimit përmes përdorimit të armës së tyre të preferuar: komunikimit ose heshtjes agresive, të paqartë dhe destabilizuese. Këta janë individë anafektivë, të papërgjegjshëm, pa faj dhe ndjeshmëri të saktë, të paaftë për pendim, të cilët kalojnë nga viktima në viktimë për të shteruar energjinë e tyre dhe për të destabilizuar emocionalitetin e tyre. Qëllimi i tyre kryesor, për të cilin ata janë vetëm pjesërisht të vetëdijshëm, është të vrasin vitalitetin e tjetrit mbi një zjarr të ngadaltë, duke u përpjekur fillimisht ta bëjnë atë të humbasë mendjen.

Çdokush mund të takojë një të tillë dhe madje në këtë rast nuk zbatohen stereotipet e zakonshme që duan që viktima të jetë e brishtë, e pafuqishme dhe me pak vetëbesim.

Në fakt, shumë burra dhe gra të forta dhe të strukturuara mirë bien në këtë grackë: mjafton vetëm që ata të kenë një plagë narcisiste, plagën e pranishme në shumicën prej nesh, e cila ka të bëjë me një të kaluar mosnjohjeje ose moskuptimi, pjesa e figurave të referencës, e nevojave të dikujt, e dhimbjes, e angazhimit, e arritjeve dhe në përgjithësi, e të qenit aty.

Këtu janë simptomat e identifikuara të një të manipuluari:

nevoja obsesive për të folur me këdo për atë që po përjeton për të kërkuar përgjigje;

llafazan me gojë dhe me shkrim;

zhvillimi i modaliteteve manipuluese që nuk janë të pranishme përpara marrëdhënies që po përjeton;

ndjenja frike dhe tmerri për të dashur atë që dikush e njeh si një përbindësh;

halucinacionet vizuale: abuzuesi mund të shihet kudo dhe në këdo dhe mund të shihen ngjashmëri joekzistente;

periudha të tërbimit të pakontrollueshëm dhe agresionit të vetëdrejtuar;

periudhat e zemërimit dhe agresioni i drejtuar nga të tjerët;

rënie në vetëvlerësim;

bashkëjetesa e emocioneve dhe disponimeve kontradiktore;

humor i shpeshtë dhe pavendosmëri (viktima shpesh ndryshon mendje dhe nga një moment në tjetrin);

ankthi;

sulme paniku;

ndjenja e mosbesimit të pandreqshëm ndaj të tjerëve;

frika nga vetmia;

frika nga njerëzit;

xhelozi morbide ndaj dhunuesit;

nevoja për kontroll pak a shumë obsesiv të asaj që dhunuesi bën, ku shkon dhe me kë është;

ndjenjë e padurueshme zbrazëtie nga ideja e të qenit i braktisur nga abuzuesi;

dëshira për t’u larguar nga dhunuesi, por pamundësia për ta bërë këtë për shkak të ndjenjës së padurueshme të zbrazëtisë;

varësia psikologjike nga dhunuesi;

varësia emocionale nga dhunuesi;

varësia ekonomike nga dhunuesi;

izolimi social (humbje ose largim nga miqësitë dhe dashuritë familjare);

ndjenja e fajit ndaj dhunuesit;

keqardhje për dhunuesin;

sindroma e Kryqit të Kuq ndaj dhunuesit (duke e perceptuar atë si të dobët ose në vështirësi dhe pak a shumë dëshirë obsesive për ta ndihmuar);

ndjenja faji;

gjendje e disonancës njohëse;

imitimi i dhunuesit: pozoni, silluni, flisni, mendoni si ai/ajo;

ndjenja e vazhdueshme dhe frika për të mos qenë në gjendje të mos ktheheni më si më parë;

vështirësi në përqendrim;

çrregullime të gjumit;

ëndrrat e shpeshta të asaj që është përjetuar;

çrregullime ushqimore;

lodhje kronike;

mungesa e energjisë;

sjelljet kompulsive (p.sh. drejtimi i automjetit në mënyrë të rrezikshme ose abuzimi me substanca të tilla si droga, alkooli, ilaçet, cigaret);

seksualiteti i shqetësuar dhe kompulsiv (takime në errësirë, sjellje seksuale devijuese dhe perverse që nuk ishin të pranishme më parë);

qëndrimet nënçmuese dhe poshtëruese dhe/ose tendencat sadiste ndaj burrave/grave të tjera;

depresioni;

mendime vetëvrasëse;

mendimet vrasëse.

Këto janë 42 simptoma që mund të ndodhin pjesërisht ose të gjitha së bashku, në të njëjtën periudhë ose në momente alternative, dhe që shkojnë për të konfiguruar, tek ata që janë viktima, një tablo patologjike që përcakton vuajtjet psikologjike ekstreme dhe të pakontrollueshme.

Vuajtja e përmendur është e lidhur ngushtë me ndjenjën e thellë të zhgënjimit dhe pafuqisë që rrjedh nga dikotomia e emocioneve që ndjen (obsesion, nevojë, varësi, lidhje me autorin dhe/ose urrejtje, neveri, frikë, turp dhe siklet për ndjenjat pozitive që dikush ushqehet drejt tij) dhe si rrjedhojë pamundësia e vetëvendosjes duke menaxhuar emocionalitetin e dikujt.

Origjina e dëmtimit, d.m.th. noxa patogjene, e SDMR mund të identifikohet:

1)Në nënshtrimin e zgjatur ndaj një komunikimi të paqartë, kontradiktor ose të dyfishtë.

E formuluar në vitet 1950 nga Gregory Bateson dhe të tjerë, duke u nisur nga studimet mbi gjenezën e skizofrenisë dhe e thelluar nga e famshmja “Shkolla e Palo Altos”, teoria e lidhjes së dyfishtë ka të bëjë me një situatë në të cilën komunikimi midis dy individëve, të bashkuar nga një marrëdhënie emocionale e rëndësishme, në të cilin njëri varet nga tjetri, paraqet një mospërputhje midis nivelit të ligjërimit eksplicit (verbal, çfarë thuhet) dhe një niveli tjetër, i quajtur metakomunikues (joverbal, gjeste, qëndrime, toni i zërit) dhe situata është e tillë që marrësi i mesazhit nuk ka mundësinë të vendosë se cilin nga dy nivelet do ta konsiderojë të vlefshëm, duke qenë se ato bien ndesh me njëri-tjetrin, as të vërë në dukje në mënyrë eksplicite mospërputhjen.

Ky lloj komunikimi paradoksal e zhvlerëson domosdoshmërish marrëdhënien, duke dëmtuar ekuilibrin emocional të atyre që e vuajnë atë dhe duke e bërë të padobishme çdo përpjekje për dialog apo konfrontim konstruktiv.

 

2)Në ndërprerjen e dhunës psikologjike të kryer nga manipuluesi i marrëdhënieve.

Manipulatori alternon poshtërimet, denigrimet, ofendimet dhe nënçmimin e viktimës me momente vëmendjeje, vlerësimi, afrimi që synojnë pranimin e viktimës, që ushqen kështu shpresën për të parë të ndryshuar modalitetet e marrëdhënies me dhunuesin.

3)Në prani të një plage narcisiste te viktima.

Ajo që Prof. Pier Pietro Brunelli e përkufizon si “një plagë e fshehur dhe e pashëruar në narcisizmin e dikujt … domethënë mungesë e cilësisë dhe aftësisë për të dashur veten … njerëzit që kanë një plagë të fshehur që nuk i lejon ata të “dashurojnë veten e tyre” (vetëvlerësimi) në një mënyrë mjaft të ekuilibruar”. Mbi të gjitha, ata që kanë përjetuar mungesën e njohjes së nevojave të tyre që në moshë të re, priren të sfidojnë ata që hyjnë në një marrëdhënie me të me qëllimin e pavetëdijshëm për të eliminuar ofendimin e atyre që guxuan t’i shpërfillnin ose të mos i njihnin ato nevoja.

Manipuluesi i marrëdhënieve përshtatet mirë në këtë plagë ndërsa riaktivizon, tek viktima, përvoja poshtëruese dhe frustruese të lidhura me të kaluarën e tij të papërpunuar.

Kjo është arsyeja kryesore për dhimbjen torturuese që shoqëron viktimën gjatë gjithë rrjedhës së SDMR-së: riaktivizimi i një të shkuare mungesash, privimi dhe vuajtjesh.

Share This Article
Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *