Dy dërgesa që besohet se përmbajnë mbetje toksike të padeklaruara që zbarkuan në brigjet e Singaporit në gusht, po dërgohen nga autoritetet përsëri nga kishte ardhur ngarkesa ilegale, konkretisht Shqipëria.
“Me origjinë nga Shqipëria”- shkruan media, “ngarkesa – për të cilën një mbikëqyrës i mbetjeve të rrezikshme tha për mediat në Singapor se përmban pluhur toksik të furrës së çelikut – u largua nga vendi”.
Pluhuri toksik i furrës së çelikut përmban metale të rënda si zink dhe plumb duke ndotur ujërat nëntokësore. Pluhuri i dëmshëm mund të çojë në acarim serioz të syve, lëkurës dhe mushkërive, madje edhe të shkaktojë kancer.
Në Itali, ngarkesa u ngarkua në dy anije, Maersk Campton dhe Maersk Candor, nga gjigandi danez i anijeve Maersk. Campton mbante 41 kontejnerë dhe Candor, 61.
Mbikëqyrësi, Basel Action Network, tha në një deklaratë më 5 gusht se anijet Maersk ishin nisur për në Tajlandë. Singapori duket se ka qenë një ndalesë tranziti gjatë rrugës.
Konventa e Bazelit është një traktat i OKB-së që kriminalizon trafikimin e mbetjeve. Sipas traktatit, eksportuesi ose gjeneruesi i mbetjeve do të duhet të marrë miratimin nga autoritetet e vendit pritës përpara se mbetjet të zhvendosen.
Por Basel Action Network tha se vendet në rrjetin e transportit nuk ishin njoftuar për ngarkesën toksike. “Tajlanda nuk mori kurrë asnjë njoftim,” tha ai.
Në një moment rrugës për në Azinë Juglindore, ku hedhja e mbeturinave të paligjshme nga vendet e tjera është e përhapur, Maersk Campton dhe Maersk Candor dolën jashtë radarit për një kohë shumë të pazakontë, shtoi mbikëqyrësi.
Transponderi i Sistemit të Pozicionimit Global të sistemit të identifikimit automatik (AIS) të Maersk Campton u çaktivizua më 31 korrik dhe nuk arriti të bënte ankorimin e planifikuar më 1 gusht në Cape Town, tha rrjeti. Maersk Candor doli nga radari midis 9 dhe 19 gusht apo më shumë.
Organi mbikëqyrës ngriti alarmin dhe njoftoi Shqipërinë, disa vende tranzit dhe Tajlandën për dërgesat.
Më 18 gusht, Maersk Campton besohet se ka shkarkuar 41 kontejnerët e tij në Singapor, tha rrjeti. Të nesërmen, kontejnerët u transferuan në një anije tjetër nën kompaninë e transportit mesdhetar që ishte planifikuar të lundronte në Itali më 21 gusht, tha rrjeti.
Anija e dytë, Maersk Candor, e cila mbante 61 kontejnerët e mbetur, u ankorua në Singapor më 24 gusht. Një kërkim në portalin e gjurmimit detar MarineTraffic.com tregoi se Maersk Candor ishte ankoruar në terminalin Pasir Panjang më 25 gusht.