Mijëra dosje të zbuluara kanë ekspozuar mënyrën se si Uber u shoqërua me politikanë të lartë dhe sa larg shkoi për të shmangur drejtësinë.
Ato detajojnë ndihmën e gjerë që Uber mori nga liderë si Emmanuel Macron dhe ish-komisionerja e BE-së Neelie Kroes.
Ato tregojnë gjithashtu se si ish-shefi i firmës së taksive personalisht urdhëroi përdorimin e një “çelësi vrasësi” për të parandaluar hyrjen e policisë në kompjuterë.
Uber thotë se “sjellja e saj e kaluar nuk ishte në përputhje me vlerat aktuale” dhe ajo është një “kompani e ndryshme” sot.
Skedarët Uber janë një grumbull me më shumë se 124,000 regjistrime, duke përfshirë 83,000 email dhe 1,000 skedarë të tjerë që përfshijnë biseda, që shtrihen nga 2013 deri në 2017.
Ato u zbuluan në Guardian dhe u ndanë me Konsorciumin Ndërkombëtar të Gazetarëve Hulumtues dhe një numër organizatash mediatike, përfshirë BBC Panorama. Ata zbulojnë, për herë të parë, se si një përpjekje lobimi dhe marrëdhëniesh me publikun prej 90 milionë dollarësh rekrutoi politikanë miqësorë për të ndihmuar në fushatën e saj për të prishur industrinë e taksive në Evropë.
Ndërsa taksistët francezë organizuan protesta të dhunshme në rrugë kundër Uber-it, Macron – tani president – ishte në kushtet e emrit të parë me shefin e diskutueshëm të Uber, Travis Kalanick, dhe i tha atij se do të reformonte ligjet në favor të firmës.
Metodat e pamëshirshme të biznesit të Uber-it ishin gjerësisht të njohura, por për herë të parë skedarët japin një pamje unike të brendshme të gjatësisë së saj për të arritur qëllimet e saj.
Ato tregojnë se si ish-komisionerja dixhitale e BE-së, Neelie Kroes, një nga zyrtarët më të lartë të Brukselit, ishte në bisedime për t’u bashkuar me Uber para përfundimit të mandatit të saj – dhe më pas loboi fshehurazi për firmën, në shkelje të mundshme të rregullave të etikës së BE-së.
Në atë kohë, Uber nuk ishte vetëm një nga kompanitë me rritjen më të shpejtë në botë – ajo ishte një nga më të diskutueshmet, e ndjekur nga çështjet gjyqësore, akuzat për ngacmim seksual dhe skandalet e shkeljes së të dhënave.
Përfundimisht aksionarët kishin mjaftueshëm dhe Travis Kalanick u detyrua të largohej në vitin 2017 .
Uber thotë se zëvendësuesi i tij, Dara Khosrowshahi, kishte “detyrë të transformonte çdo aspekt të mënyrës se si funksionon Uber” dhe “ka instaluar kontrollet rigoroze dhe pajtueshmërinë e nevojshme për të funksionuar si një kompani publike”.
Ndihma ‘spektakolare’ e Macron
Parisi ishte skena e nisjes së parë evropiane të Uber-it dhe hasi në rezistencë të ashpër nga industria e taksive, duke kulmuar me protesta të dhunshme në rrugë.
Në gusht 2014, një ish-bankier ambicioz i quajtur Emmanuel Macron sapo ishte emëruar ministër i ekonomisë. Ai e shihte Uber-in si një burim rritjeje dhe kishte shumë nevojë për punë të reja dhe ishte i etur për të ndihmuar.
Atë tetor, ai mbajti një takim me z. Kalanick dhe drejtues e lobistë të tjerë, i cili shënoi fillimin e një qëndrimi të gjatë – por pak të publikuar – si një kampion i interesave të firmës kontroverse brenda qeverisë.
Lobisti i Uber, Mark MacGann e përshkroi takimin si “spektakolar. Ashtu siç nuk e kam parë kurrë”, tregojnë dosjet. “Do të kërcejmë së shpejti”, shtoi ai.
Në një moment Uber i shkroi Macron duke thënë se ishte “jashtëzakonisht mirënjohës”. “Çelja dhe mirëpritja që marrim është e pazakontë në marrëdhëniet qeveri-industri.”
Taksistët francezë u tërbuan veçanërisht nga lansimi i UberPop në vitin 2014 – një shërbim që lejoi shoferët e palicensuar të ofrojnë udhëtime, me çmime shumë më të ulëta.
Gjykatat dhe parlamenti e ndaluan atë, por Uber e mbajti shërbimin në funksion pasi kundërshtoi ligjin.
Macron nuk mendoi se kishte një të ardhme për UberPop, por ai pranoi të punonte me kompaninë për të rishkruar ligjet e Francës që rregullojnë shërbimet e tjera të saj.
“Uber do të ofrojë një skicë për një kornizë rregullatore për ndarjen e udhëtimeve. Ne do të lidhim ekipet tona përkatëse për të filluar punën për një propozim të mundshëm që mund të bëhet korniza formale në Francë,” thuhet në një email nga Travis Kalanick drejtuar Macron.
Më 25 qershor 2015, protestat u bënë të dhunshme dhe një javë më vonë, Macron i dërgoi mesazh zotit Kalanick me një ofertë të dukshme ndihme.
“[Unë] do t’i mbledh të gjithë javën e ardhshme për të përgatitur reformën dhe korrigjuar ligjin.”
Në të njëjtën ditë, Uber njoftoi pezullimin e UberPop në Francë.
Muaj më vonë, Macron nënshkroi një dekret që lehtëson kërkesat për licencimin e shoferëve të Uber.
Shtrirja e marrëdhënieve të tani-presidentit të Francës me firmën e diskutueshme globale që funksiononte në kundërshtim me ligjin francez nuk është zbuluar deri më tani.
Një zëdhënës i Macron tha në një email: “Funksionet e tij e çuan natyrshëm atë të takohej dhe të ndërvepronte me shumë kompani të përfshira në ndryshimin e mprehtë që erdhi gjatë atyre viteve në sektorin e shërbimeve, i cili duhej të lehtësohej duke zhbllokuar pengesat administrative dhe rregullatore. .”
Uber tha se “pezullimi i UberPop nuk u pasua në asnjë mënyrë nga rregullore më të favorshme” dhe një ligj i ri që hyri në fuqi në 2018 rezultoi që Franca të miratonte “rregulla më të rrepta” që “në asnjë mënyrë nuk ishin të dobishme për Uber”./BCC