Në fillim të çdo viti ndaloj të mendoj se çfarë do të doja t’u ndodhte fëmijëve të mi dhe të gjithë nxënësve që do të fillojnë aventurën e madhe të shkollës. Dëshira ime për këtë vit shkollor përmbahet në katër fjalë: më pak ankth, më shumë aleancë. Shpresoj të jetë një vit shkollor në të cilin ankthi të mos bëhet “figura” me të cilën përballemi me të renë që fëmijët dhe nxënësit tanë kanë përpara. Ne vijmë nga një kohë që na ka distancuar, maskuar, dehumanizuar. Një kohë që, për të mbrojtur veten dhe mbrojtur shëndetin fizik të të gjithëve, ka rrezikuar seriozisht shëndetin emocional dhe të marrëdhënieve të atyre që janë duke u rritur. Ka shumë ankth. Shumë.
Ankthi është përhapur si një lumë që ka thyer brigjet e tij dhe nuk mund të mbahet më. Tashmë kishte shumë para Covid-it, por tani po vërshon në çdo drejtim. Ne duhet të bashkohemi mes nesh të rriturve dhe të rifitojmë një qetësi themelore, e cila, nëse e zotërojmë nga ne, atëherë mund të pushtohet edhe nga fëmijët tanë. Ne duhet të mësojmë të çlirohemi nga ajo nevojë për mbrojtje dhe përsosmëri me të cilën e mposhtim rritjen e tyre.
Ne duhet t’i lejojmë ato dhe t’i lejojmë vetes (ne!) bukurinë e papërsosmërisë dhe të pushtojmë aftësinë për të përballuar pasigurinë e pashmangshme që shoqëron situatat në të cilat ajo që përjetojnë fëmijët tanë nuk është gjithmonë “në rrezik zero” dhe gjithashtu përmban mundësinë e humbjes. Ne duhet të jemi të sigurt edhe kur ata nuk janë 100% të lumtur. Ne nuk duhet të dalim nga rruga jonë për të rregulluar çdo pengesë të vogël, papërsosmëri, pengesë që ata mund të hasin.
Ne jemi tepër të kontrolluar mbi gjithçka dhe këdo dhe kjo u heq hapësirat e lirisë dhe autonomisë fëmijëve tanë. Ne duam shkollën më të mirë, pastaj në atë shkollë duam mësuesit më të mirë, pastaj duam notat më të mira për fëmijët tanë. Sikur shkolla (dhe jeta) të ishin një garë në të cilën e vetmja gjë për të dëshiruar është përsosja maksimale e mundshme. Sigurisht, të kesh më të mirën është gjithmonë më mirë. Por jeta nuk është thjesht më e mirë. Dhe shkolla është si jeta. Ka pak nga gjithçka brenda.
Lërini fëmijët tanë të provojnë pak nga çdo gjë. Detyra nuk është të bëheni “të çmendur” nga ankthi për të shmangur të mos përjetuarit kurrë diçka që nuk është “më e mira”, por t’i ndihmojmë të kenë aftësitë falë të cilave – edhe kur gjithçka nuk shkon mirë dhe në mënyrë perfekte – ata ende e dinë si ta përballojnë situatën. Do të gjejmë shkolla të papërsosura, mësues të papërsosur, prindër të papërsosur dhe shokë të papërsosur. Por ata mësues të papërsosur po mendojnë të njëjtën gjë për ne. Dhe prindërit e tjerë të papërsosur gjithashtu. Sigurisht që shkolla nuk është një mjedis ku njeriu duhet të mësojë të jetë i kënaqur. Por është një vend që ju fton të përmirësoni veten.
Gabimi dhe papërsosmëria përfaqësojnë një mundësi për të mësuar dhe për të evoluar. Kështu që ata nuk mund të mos jenë aty. Ta kthesh këtë parim në realitet do të thotë të mos lodhesh kurrë duke gjeneruar aleanca me të tjerët. Ju mësuesit mos jini shumë të rreptë me dobësitë e ne prindërve dhe ne prindërit bëjmë gjithçka për t’u bashkuar me mësuesit që do t’i mirëpresin fëmijët tanë në klasë. Një vit i mrekullueshëm është gati të fillojë. Pa maska, pa distancim, me mundësinë e kthimit në të qenit të vërtetë dhe thellësisht njerëzore. Më pak ankth dhe më shumë aleancë arsimore: kjo është dëshira ime për këtë vit të ri shkollor. Çdo gjë tjetër do të vijë vetë.
Nëse dëshironi dhe mundeni, ndajeni këtë dëshirë me mësuesit dhe prindërit./psikologjia